Vad har hänt sen sist:

Hade två lediga dagar förra veckan som jag vill summera som väldigt bra. I torsdags började Fräs dagen med att klanta till det så Sandra fick köra 4 mil i onödan.. Du är en ängel, förlååt! Sen begav vi oss ut i skogen, det vart ett personspår till Kiara och ett viltspår till Selma. Kan nog gissa att det är mer än 4 månader sen vi spåra senast så jag är ganska nöjd med bådas prestationer. Selma är fortfarande ganska hetsig vilken gör henne slarvig men hon höll sig väldigt nära spåret hela tiden och tog slutet fint, hon tillomed gnagde på klöven idag, det har hon aldrig gjort förut :) Kiara gick mycket lugnare än förut, Bra! Det vart lite vel hit o dit men hon plockade med sig alla 4 apporterna hem. Sen att Fräs hade hamnat på ett ställe där det fortfarande låg Väldigt mycket snö kvar kan förklara lite av svårigheterna. Lite lydnad fick vi tränat också, dukiga taggade hundar :) Nu taggas det inför lydnadsdebut med terriern och med stans bästa springer :)

Fredagen gick mestadels åt att hetsa runt i den stora staden, uppdraget gick ut på att leta kläder till ett 20-års kalas som ägde rum i lördags, temat löd: Rock! Kvällen slutade i soffan med Oskar, Mr Lapin, lite skumpa och tilltugg:) Gräsligt romatiska som vi är fick vi fira våra 5 månader som ett par ♥ sådär två dagar sent eftersom både han o jag hade glömt av de..

Lördagen spenderades på jobbet, mycke folk o rörelse så den gick relativt fort, en bidragande orsak kan va att Bästa Monica kom och hälsade på :) Kvällen vart Bra, mycke bra. Tupering som hette duga, smink som hette duga och annan utstyrsel som hette duga, inte illa:P Bildbevis ska ni få! Väldigt mycke dans och lite mycke alkohol gjorde söndagen lite svår att ta sig igenom men jag överlevde :)

Måndag: SÖMN behövdes tydligen, sov upp emot 12 timmar under natten, jobbade, sen åkte jag och Siwan hem och sov ytterligare två timmar :) Så jag får väl säga att ja känner mig ganska pigg idag :)

Idag har jag jobbat på min arbetssituation och den ser betydligt ljusare ut, känns bra, återkommer när det är spikat o klart om hur framtiden kommer se ut. Nu ska ja bege mig ut och titta över min möjlighet att bygga en hundgård till min svarta fara. Lydnadsplanering ska vi nog också uträtta.

Just det, min finaste lurviga Cruella har inte setts till på sådär 7 dagar, jag är orolig, trots löp tror ja inte att det bara är orsaken till att hon är borta :(


På återseende

FRÄS

 


Kommentarer
Postat av: Amanda

Åh jag håller tummarna för Cruella <3

2010-03-30 @ 19:09:07
URL: http://tindrelin.blogg.se/
Postat av: Moydan

Hörrududu Fräsan! Vart nämner du någonstans den briljanta frukosten som vi hade? För jag vet ju att du inte vågar missa skriva om den! Nu är jag lite arg ;)

2010-03-30 @ 23:41:04
URL: http://emelfli.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0