Hemsedal

Tycker nog allt att torsdagen började bra, vi försov oss inte, glömde inget viktigt, lämnade Niklas hushåll 3 min före tidsplanen :) Gick även bra att köra dit, inga isiga vägar och inga älgar som stod ivägen. Aningens kartproblem uppstod, tar kanske åt mig den :) Väl framme checka vi in och fick våran husnyckel. 20 skulle vi bo på, ööh hit ska vi och alla följer efter med hundra kilo packning i näven, eh jaha va detta 220, sorry bara att packa in igen och leta vidare, men sen så. Stugan var fin men sjukt trång. En i köket åt gången annars kunde vi snacka klaustrofobi, en i hallen åt gången annars fastnade man därinne, ett av sovrummen på ett loft ovanför köket, jag ska Inte klaga men jag kan ju inte annat än säga att det är skönt att vara hemma igen för den sakens skull. Den kvällen lämnade vi inte stugan en meter, spel i dess olika former spelades och ölen försvann fort ut lådan.
Hyfsat många timmars sömn innan det var dags för den underbara frukosten :) Sen ut i backen, fint väder, -3c, bra backar, skidorna gick toppen, nä ingenting att titta ner på alls. Afterski med bandet Afterbeach (?) dom va bra, höll uppe temopt! Efter några öl där och en väldigt fnissig Fräs var det dags att bege sig hem för en, dusch kankse:P Sittandes på en snowboard ner för backen, Inte okej :D Öl/vin/wisky-spel USCH fortsatte kvällen och vi begav oss ut på 'disco' eller jag tror tillomed jag var för gammal på den avdelningen, Huvudvärksmusik alabama. Vi hängde i baren hum ganska många timmar I guess. Aningens dimmigt är det men jag tror jag hade ganska skoj :D
Vaknade sååå sent på lördagen, kunde mått bättre, släpade oss ut i backen efter MÅNGA om och men. Skallebank efter gårdagen, TRÄNGINGSVÄRK efter gårdagen, slutade i att vi åkte ett åk sen gick vi och satte oss i solen och dog. Hem igen efter att konstaterat att vi inte skulle överleva afterskin idag, norge har uppenbarligen högre tillåten ljudvolym än vad Sverige har. DOG totalt och ingen var särskilt pigg att göra någonting så vi kollade melodifestivalen sen sovdags.
Gick upp tidigt igår och var ute ur stugan vid 10 kanske, sen ut i backen. Lite mer blåsigt men när solen kom fram var det helt klart mänskligt, skönt att vi fick åka några åk till innan hemfärd. Resan hem gick mycke bra, bättre än ditresan. Landade hemma i lagom tid, och efter många morr och många suckar föll det på att jag och Oskar campa hemma hos mig. Skönt att sova i en riktig säng :D
TACK Malin, Niklas och tack älskling för en väldigt bra helg. Det måste vi göra om !
Nu är det vardag igen och det är dags att börja planera nästa resa:
FORSHAGA DEN 19 MARS WIIIIIIIIHOOOOOO
Ha de gött
FRÄS

Kommentarer
Postat av: Amanda

Låter som en toppen helg (om man gillar skidor), men nu i helgen blir det ännu bättre!!!! :D

2010-03-15 @ 12:04:52
URL: http://tindrelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0