Lycklig över snökaos ?

Mitt på dagen idag löd det i högtalarna på min arbetsplats:
Pga det dåliga väderförhållanderna har Freeport valt att stänga två timmar tidigare idag.
Vilket innebar för min del att jag fick sluta två timmar tidigare än planerat. En dag som denna kan det nog tänkas att jag är lite lycklig över detta snökaos.

När jag bestämde mig för att upprätta denna blogg var min tanke att jag skulle vara 'duktig' på att uppdatera, iaf en gång per dag. Att det nu har gått 3 dagar sen sist känns som en dålig start. En sammanfattning av dagarna får prestenteras istället.

Onsdagen kantades av jobb och hundkurs. Jag hade en mycket taggad hund :D Hon hade för första gången på ganska länge riktigt roligt under passet. Äntligen! Jag saknar min skälliga, trängande, nafsande Kicka. Hon försvann ifrån mig för ett bra tag sen och jag har bara sett glimtar av henne sen dess. Kan tänka mig att vi hittar tillbaka snart, kankse tar oss ut på tävlingsplanen framåt sommaren. Efter kursen störtade jag hem till Oskar och kollade på Anja som totalkrascha i störtloppet, att hon ändå lyckas !!!VINNA OS BRONS!!! dagen efter i samma jävla backe är grymt.

Torsdagen startades med ett minipass med lydnad för svarta faran. Hoppet om en lika taggad hund fanns, men icke. Hon gjorde fina apporteringar och stod emot när ja pressa henne men tagget i allt det där runtomkring uteblev. En snabbvisit till jobbet, 4 timmars arbetspass sen hem och fundera över vilken brukshundklubb vi ska söka oss till när snön har avlägsnat sig. Jag börjar känna att jag saknar det här gräsligt nördiga som man trots allt levde i under tiden i Forshaga. Vi pratade, åt, sov och sket HUND. Där snarare valde man bort att prata hund, här hemma får man leta efter någon att göra det med. Så att söka sig ut till en brukshundklubb känns ganska vettigt om man är på jakt efter likasinnade.

Under Fredagen lyckades jag släpa med Oskar ut och gå då Sandra svek mig för tydligen intressantare? sällskap :) Vi plöjde sådär 8 km och Kickan fick dra 3 km. Inte så tungt, men packningen för dagen iaf :) Gjorde även ett försök att använda henne som draghund framför en Fräs på en sopsäck, utartade och slutade endast med blåmärken på rumpan. Framåt kvällen lagade vi mycket god middag (!) och kollade på hockey Sverige-vitryssland 4-2 :) längd damer, silver till Haag :) Super-G och Järbyns megakrasch :(

Nu är det middag med mor o far. MUMS


Puss o kram

FRÄS

 


Kommentarer
Postat av: Sofie Heidenvall

"Vi pratade, åt, sov och sket HUND." - haha <3

2010-02-20 @ 21:38:28
URL: http://sofiehei.blogg.se/
Postat av: Fräs

Haha är det inte så då? Tyckte nog allt att de var så för oss iaf! :D

2010-02-20 @ 21:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0